måndag 15 november 2010

Bullbak och företagande!



Vilken bra början med bloggandet. Flera dagar utan ett nytt inlägg. Men jag har haft anledning. Vi blev båda sjuka här hemma och jag har inte tänkt på att sätta mig och skriva.
Blev råförkyld och snorade men så gick det bort helt mystiskt. Hoppas bara att det inte är allergi.


Igår på kvällen fick jag sånn lust att baka. Har inte bakat på ett tag nu eftersom det är så jobbigt med all disk, men nu med diskmaskin gick det riktigt enkelt.
Hittade ett recept på äppelmuffins som jag bestämde mig för att prova. Resultatet kunde ha blivit vackrare men eftersom jag inte hade muffinsformar utan bara bullformar och man tager vad man haver, right?
Gott men jag hade nog haft lite salt och lite mer kanel i om jag gjorde det igen. Tog i lite ingefära också men jag var nog lite väl försiktig eftersom smaken inte alls kom fram.


Hade möte med arbetsförmedlingen och folkhögskolan idag. Vi får väl se vart det leder nu. Inga direkt raka svar men vi ska ha ett nytt möte på torsdag.

Imorgon ska jag vara med på undervisningen igen och det är superkul. Lär mig en massa av att sitta med och lyssna. Kulturentreprenad är ett spännande område. Företagande är riktigt spännande. är en sånn junkie av apprentice uk, dragons den, draknästet och undercover boss.
Om någon sagt det till mig för tio år sedan hade jag nog skrattat åt det. Då var jag i min "vänsterperiod" och allt företagande var av ondo och jag skulle inte vågat röra en symaskin eller ett par stickor, tur att man ändras.


XOXO

/idis

1 kommentar:

  1. Jag har också varit sjuk men äntligen frisk! Det känns såååå skönt, äntligen kunna gå ut utan att alla tittar konstigt på en för att man ser ut som ett vrak ;)

    Jag gillar också dragons den, draknästet, apprentice uk osv... fast nu har vi inte så många kanaler att välja mellan tyvärr :( Tur iaf att draknästet går på svt (tror jag det var eller hur).

    Kraaaaaaamis

    SvaraRadera