måndag 8 november 2010

Snöstorm


Wow, den som förutspådde snöstorm idag hade minsann inte fel. Vilket väder. Hela jag blir som en barnunge. Sitter och stirrar på den yrande snön. Jag älskar verkligen snö!

Var ute med hunden för ett tag sedan. Det blåste och snöade sådan där fin snö, den som kommer igenom alla kläder och piskare en likt tusen nålar. Det spelar ingen roll hur man klär sig, den liksom hittar in till huden på något sätt iaf.
Hela landskapet har förvandlats från brunt till vitt, vackert vitt. Synd bara att det kommer tina bort 20 ggr innan det äntligen lägger sig för vintern, helst julaftonsmorgon så man får gå med stressen över att det inte alls verkar bli en vit jul. Varje december är det ju samma sak. Snön kommer och försvinner och tillslut känner man att det blir nog ingen vit jul i år. Från ingenstans öppnar sig då himlen och ner kommer det.
Jag vet faktiskt inte om det är så egentligen eller om det bara är hur jag uppfattar det. Dom säger ju att vi bara minns sådana saker när de avviker ifrån normen. Intressant hur den mänskliga hjärnan fungerar egentligen. Vad vi minns och inte minns.



Som endel vet så har jag haft några rejält tunga år bakom mig och jag har inte orkat blogga. Jag har inte ens orkat hålla kontakt med mina vänner. Det har varit som en enda lång mörk dimma. Saker jag gjort och människor jag träffat verkar inte alls vara registrerade i minnet. Tuffa år men väldigt intressanta. Inget innan har fått mig att ransaka mig själv och min omgivning så hårt. Tvingat mig att ta beslut baserat på ren överlevnad.

Kanske hittar någon hit och läser detta, någon som inte känner mig men som varit/är i min sist. Någon som gått in i väggen, som inte kunnat ha normala samtal utan att tappa bort sig.
Det känns som att det aldrig kommer finnas ett slut på det, men det gör det. Saker kommer aldrig bli som det var innan, men det betyder inte att det blir sämre.



Jag vet inte ännu vad jag kommer skriva om i min blogg. Det var tänkt att jag skulle göra en kreativ blogg där jag visade upp saker jag skapat. Men text kan ju också vara kreativt.
Mitt illa hörn av internet är iaf mitt utlopp för mina tankar och känslor. Och så lite tv-spel givetvis, för trotts att jag haft turen att fylla 30 i år, så blir jag nog aldrig för gammal för att spela. ;)



På fredag kommer jag få ett nytt skrivbord.. yaaaay.. Jag har försökt sitta och sy vid vårat pyttiga skrivbord ett tag nu, men det funkar inte. Det blir liksom klaustrofobiskt. Ingen plats alls.

Tidigare i höstas hade jag en liten utställning med saker som jag skapat, men de sakerna jag skapat i tyg har jag gett bort och tror inte att jag har några foton på det. Men det kommer i framtiden iaf.


Nu borde jag gå och plocka ur diskmaskinen innan min make kommer hem ifrån jobbet. Har varit en dålig fru idag. Inte gjort något vettigt alls. Bara kollat på Gossip Girl och läst bloggar emot dödsstraff. En annandag ska jag berätta om varför jag läser de där bloggarna. Eller kanske senare ikväll, vi får se.
Men om någon av er är intresserad av hur det kan vara att sitta på death row och ni är hyffsade på engelska så kan jag rekommendera den här sidan.
Sjukt att det är 2010 och flera av världens största länder faktiskt dödar sina egna medborgare.
Nej nu disken!
XOXO
/idis

3 kommentarer:

  1. Heeej! Vad kul med nya blogg, det var ett tag sedan... visst?! :D

    Nålfiltning är kul, håller med. FAST man får se upp så man inte sticker sig i fingret, det har jag lyckas med ett par gånger och det gör skitont.

    Det finns förresten en skitbra bok om nålfiltning, kanske finns det att låna på biblioteket hos dig eller så... Jag har skrivit en recension om den och det finns bilder o så på min blogg. Här är det inlägget http://stjernfalls.blogg.se/2010/february/sweetneedlefelts-bokresension.html

    Nu blev det ett som ett mail från mig också hahhaa ;) Och dessutom skulle jag kunna babbla på i evighet men jag slutar nu för jag måste laga lite mat.

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Haha, ja ditt mail har jag läst och tänkt att jag ska svara men så blir det aldrig av.

    Varför är det så egentligen? Det tar ju inte lång tid, egentligen inte längre tid än att skriva en kommentar på bloggen men det känns ändå lite mer formellt liksom (lol, ett mail = formellt, vart är vi på väg liksom) så man måste tänka och klura på formuleringarna, skriva nåt smart och roligt och samtidigt "rapportera" om vad som hänt och inte hänt.

    Wow en röd diskmaskin (det var den som var röd va. inte wii:et). Jag vill också ha en diskmaskin... men ibland känns det som om jag vill ha mååånga saker och man får prioritera lite granna.

    Sims kingdom, det är till wii:et va? Jag har sett det på biblioteket men aldrig lånat det. Är det kul... kanske ska ta och låna det :)

    Fast nu är iofs vårat wii upptaget 24/7 av Mike. Vi lånade Monster Hunter Tri på bibblan och han tyckte det var skitkul så vi köpte det och nu sitter han där fastklistrad så fort det finns lite tid över. Har ni det? Man kan spela online på det spelet :)

    Har du animal crossing förresten? Kommer ihåg att vi snackat om det förut men kommer inte ihåg om du hade det eller ej.. där finns ju också online funktion... fast jag har inte testat det.. vore kul att prova på det :)

    Sims3 har jag spelat på datan när det var jättenytt och det var kul men min dator var (och är fortfarande) kass så om jag ville skaffa familj med simmen eller möblera lite (mer än en säng, bord med en stol, soffa och en teve) så laggade hela spelet sönder... så jag gav upp det :(

    Haha, nu börjar det här likna inte bara mail utan också "uppsats light" så jag stoppar mig själv ;)

    Kraaamiiis!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag såg också det röda wii:et på reklam och kan inte annat än hålla med... dom kunde gjort det rosa eller nåt istället... mycket snyggare ;)

    Vi pratade häromdan om att köpa diskmaskin men så kom vi inte längre än så. Jag har heller ingen koll på vad det kostar. Jag tror att man genom våran hyresvärd kan få en och så lägger dom på en avgift varje månad men det var länge sen jag kollade vad det skulle kosta så jag har glömt. Sen är jag inte säker på att vi verkligen behöver en såndär stooor. Hur är eran, stor? Vad kostade den?

    Han delar tidningar nu på natten. Det är rätt skit men bättre än inget ;) Och nu när det börjar bli kallt är det ju absolut ingen höjdare menmen.

    Vi har heller ingen trådlöst internet men vi anslöt wii:et via grannens trådlösa *schhh säg inget*, haha. Alltså internet till datorerna har vi "eget internet" till via router :)

    Ja monter hunter är typ som pokemon, man letar monster och kan spara dom i sin bok, hur långa dom är osv. Jag tror man kan fånga monsterna också men jag är inte så himla insatt. Jag vet inte om jag tycker det är kul för jag har gjort en gubbe och sen slagit en fiende och sen var jag tvungen att stänga av det för jag skulle iväg och sen dess har bara Mike spelat det. Haha.

    Sims 3 till wii kanske vore nåt... hade inte hört talas om det. Dock försökte jag spela sims 2 till playstation (tror jag det var eller så var det xbox) och jag tyckte det var krångligt... mycket mer praktiskt på datorn. Fast med wii är det kanske annorlunda eftersom man kan peka osv.

    Så nu har du ännu en liten uppsats att läsa ;) Haha. Kraaaaaam!

    SvaraRadera